• Nieuwsbrief
  • A-Z Index
facebooktwitteryoutubeinstagram
Gemeente Schoten
  • leven en welzijn
    • Identiteit
    • Levensloop
    • Reisdocumenten
    • Senioren
    • Sociale zaken
    • Verschillende documenten
    • Welzijn en gezondheid
    • Huis van het Kind
    • Vreemdeling
  • wonen en werken
    • Bouwen en verbouwen
    • Centrumvernieuwing
    • Huisvuil en leefmilieu
    • Jobs
    • Milieu
    • Mobiliteit
    • Ondernemen
    • Verhuizen
    • Wegen en nutsvoorzieningen
    • Woonloket
  • onderwijs en vrije tijd
    • Academie
    • Bibliotheek
    • Cultuur
    • Cultuurcentrum
    • Dagonderwijs
    • Erfgoed
    • Jeugd
    • Nederlands leren
    • Organiseren van een activiteit
    • Sport
    • Toerisme
    • UiTPAS
    • Verenigingen
    • Volwassenenonderwijs
    • Zomer in Schoten
  • veiligheid en preventie
    • Brandweer
    • Integrale veiligheid
    • Noodplanning
    • Politie
  • over Schoten
    • Beleid
    • Bestuur
    • Communicatie en inspraak
    • Gemeentelijke diensten
    • Kennismaking met Schoten
    • Niet-gemeentelijke diensten

Kruimelpad

  1. Home
  2. Diensthoofd Jeugd en Gezin

Diensthoofd Jeugd en Gezin

Onbepaalde duur – voltijds 

In het kort

Ben jij een inspirerende, mensgerichte leidinggevende met een passie voor jeugdbeleid? Heb je een visie op hoe het lokaal bestuur een verschil kan maken in het leven van kinderen, jongeren en gezinnen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als Diensthoofd Jeugd en Gezin heb je de leiding over de afdeling Jeugd en Gezin binnen de cluster Beleven en Ondernemen. Je bent niet alleen een manager met strategisch inzicht, maar ook een inspirerende en mensgerichte coach voor je team. Je draagt de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling en efficiënte werking van jouw afdeling en zoekt actief naar mogelijkheden om processen te verbeteren. Je beheert het budget en coördineert de acties die vooropgesteld werden in de meerjarenplanning.

Samen met de directeur Beleven en Ondernemen, de teamleider kinderdagverblijven en de andere medewerkers van de dienst, werk je aan het brede beleidsvoorbereidende werk rond jeugd, gezinnen, kinderopvang en onderwijsbeleid. Je neemt initiatief en werkt in overleg met zowel interne als externe stakeholders om te bepalen waar het lokaal bestuur actie moet ondernemen of een regierol kan opnemen.

Aangezien in jouw functie vaak wordt samengewerkt met externe partners, is het evident dat je een goede netwerker bent.

Nog steeds enthousiast na het lezen van deze korte beschrijving? Het volledige takenpakket vind je terug in de functiebeschrijving.

Onze nieuwe collega
  • Leiderschap: Je kan een team aansturen, een visie uitwerken en medewerkers begeleiden in hun professionele ontwikkeling.

  • Beleidsmatig en strategisch inzicht: Je hebt een goed begrip van jeugd- en gezinsbeleid en de uitdagingen die daarbij komen kijken.

  • Netwerker: Je weet gemakkelijk contacten te leggen en samenwerkingen aan te gaan met externe partners.

  • Flexibiliteit: Je bent bereid om te werken op avonden en in het weekend, gezien de aard van het werk en de doelgroep.

  • Visie en innovatie: Je denkt proactief mee over verbeteringen en innovaties binnen je afdeling.

  • Diploma: je bent in het bezit van een masterdiploma of een bachelordiploma aangevuld met drie jaar ervaring.

  • Ervaring en affiniteit met het werkterrein: door ervaring die je hebt opgedaan (in werk- of privésfeer) kan je aantonen dat je affiniteit hebt met het bredere werkdomein (jeugd, kinderopvang, lokaal bestuur,…).

Twijfel je nog?

We bieden een voltijdse contractuele functie van onbepaalde duur. De verloning gebeurt volgens barema’s. Wij bieden een geïndexeerd loon volgens een A1a-A2a-A3a salarisschaal. Je start aan een bruto maandsalaris van 3.788,61 euro (A1a), relevante ervaring kan dit startloon nog wijzigen. Ervaring uit de overheidssector wordt onbeperkt meegenomen en je kan tot 10 jaar relevante ervaring uit de privésector meenemen (bruto maandsalaris met 10 jaar ervaring: 5 080,38 euro). Een loonsimulatie kan opgevraagd worden via sollicitatie@schoten.be.

Wat mag je nog verwachten?

  • Hospitalisatieverzekering
  • Aanvullend pensioen
  • Fietsvergoeding of een tussenkomst openbaar vervoer voor woon-werkverkeer
  • Aansluiting bij GSD-V (kortingen op reizen, pretparken, winkels, bioscopen, enz.)
  • Sport op het werk
  • Mogelijkheid om toe te treden in fietsleaseplan
  • Een gezonde balans tussen werk en privé dankzij een soepele werkregeling (flexibele werkuren en thuiswerk mogelijk volgens dienstafspraken).
  • 35 dagen vakantie en 14 feestdagen
Volledig overtuigd?

We ontvangen graag jouw cv, motivatiebrief en een kopie van jouw diploma uiterlijk op 13 juni om 12u via dit invulformulier. Je krijgt van ons na afloop van de sollicitatietermijn feedback over jouw kandidatuur

  • Met inhoudelijke vragen kan je terecht bij rob.vanes@schoten.be of an.adriaenssens@schoten.be.

  • Met vragen rond de selectieprocedure of het aanbod kan je terecht bij marleen.devogel@schoten.be.

Wat kan je verwachten?

1. Preselectie in de week 16 juni 2025

Bij een groot aantal kandidaturen maken we een eerste selectie op basis van cv en motivatiebrief. De kandidaturen worden gescreend op basis van onderstaande punten:

· Diploma en relevantie van de ervaring

· Motivatie voor de functie-inhoud en de werkomgeving

2. Verkennend gesprek op 20 juni 2025

In het verkennend gesprek wordt er kennis gemaakt in twee richtingen. Wij peilen onder andere naar motivatie en inzicht in de functie-inhoud, maar dit is eveneens een moment voor jou om na te gaan of het lokaal bestuur Schoten de geschikte werkgever is voor jou.

3. Selectiegesprek met case op 7 juli 2025

Is er langs beide kanten een match? Dan nodigen we jou uit voor het selectiegesprek en ontvang je een case en persoonlijkheidsvragenlijst als thuisopdracht. In het selectiegesprek gaan we dieper in op deze case en voeren we een uitgebreider gesprek.

4. Assessmentcenter (leidinggevende competenties, masterniveau): datum overeen te komen

Open de functiebeschrijving
DelenTweetLinkedinE-mail
  • Sitemap
  • Disclaimer
  • Contact
2025 © Gemeente Schoten
website door e2e NV

Gemeente Schoten