Aanvragen vastgoedinformatie
Bij de verkoop of langdurige verhuur van je woning moet je informatie (overheidsplannen, vergunningen, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen...) voorzien voor de koper.
Kostprijs
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie kost in onze gemeente 100 euro per kadastraal perceel. Je hoeft slechts een keer deze aanvraagprijs te betalen per groep van 5 kadastrale percelen. Op voorwaarde dat de percelen aangrenzend zijn, de percelen binnen eenzelfde gemeentelijke grens liggen en er maximaal op één perceel een gebouweenheid of -eenheden geregistreerd is.
Doe je aanvraag
Je bent:
- Notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in je eNotariaat.
- Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal.
- Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie:
- Registreer hieronder eenmalig je gegevens. We voltooien de registratie zo snel mogelijk. Om een aanvraag in te dienen, moet je als organisatie geregistreerd zijn in ons systeem. Onder één organisatie kunnen meerdere aanvragers geregistreerd worden. Registreren gebeurt steeds op basis van een e-mailadres.
- Geregistreerde gebruikers kunnen hun aanvraag indienen via een webformulier op deze website. Dit formulier bevat naast de gegevens van de aanvrager de kadastrale gegevens van het goed zoals gekend bij het kadaster (CaPaKey), raadpleegbaar via de website van de Vlaamse overheid.
- Nadat je de aanvraag hebt ingediend, worden de kosten berekend. Op het einde van de maand worden de betalingsgegevens opgestuurd naar het e-mailadres van de organisatie.
- Je ontvangt de vastgoedinfo binnen maximaal 20 werkdagen voor de gewone procedure. De termijn begint te lopen na het ontvangen van je aanvraag.
Met bijkomende vragen kan je terecht op notaris@schoten.be.
Velden met een * (sterretje) zijn verplicht in te vullen.