Evenementenloket

Het evenementenloket is het verplichte en enige aanspreekpunt voor organisatoren van fuiven, wijk- en andere feesten met een openbaar karakter of zogenaamde occasionele activiteiten.

De organisator moet niet langer zelf van hot naar her hollen om de nodige vergunningen en adviezen te verkrijgen. De gemeente rekent geen kosten meer aan voor de verhuur van tafels, stoelen en andere feestmaterialen.

Belangrijk bij aanvraag occasionele activiteit

De Schotense vereniging (organisator) dient uiterlijk 6 weken voor de datum van de activiteit de aanvraag in te dienen via het evenementenloket van het gemeentebestuur Schoten. Voor de grote evenementen doe je de aanvraag 6 maanden op voorhand.

We adviseren de organisator om de gemeentelijke feest- en fuifgids grondig door te lezen. Die bevat heel wat informatie, o.a. over verzekeringen, SABAM ... Deze gids is terug te vinden op deze pagina of aan te vragen bij het evenementenloket.

Belangrijk bij aanvraag huur feestmaterialen

  • De gemeente Schoten beschikt over feestmaterialen zoals stoelen, nadarhekken, tafels, vlaggen, podiumelementen …
  • Schotense verenigingen kunnen deze materialen gratis ontlenen voor hun feesten of evenementen.
  • Het schepencollege zal de aanvraag beoordelen.
  • Als de vereniging verwacht dat het materiaal gebracht en opgehaald wordt door de gemeentediensten, zal hiervoor een kostprijs van 100 euro aangerekend worden per ingezette vrachtwagen.
  • Ook wie afvalcontainers terugbezorgt, zal een factuur krijgen voor de lediging van de container.
  • Als de gemeentearbeiders het podium in elkaar moeten zetten, zal dit 2 euro per m² kosten.